Zveza društev slovenskih
filmskih ustvarjalcev

Kersnikova 12, 1000 Ljubljana



info@zdsfu.si


Uradne ure


Ponedeljek, torek, četrtek:

11.00 – 13.00

Sreda:

13.00 – 16.00

Kratki filmi o filmskih poklicih, ki jih je pripravila Zveza DSFU v sodelovanju z Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo ter Filmskim studiem Viba film.


Filmi so nastali s finančno podporo Slovenskega filmskega centra, javne agencije RS.

Filmski poklic – Scenograf/inja

Filmski poklic – Oblikovalec/ka maske

Filmski poklic – Kostumograf/ka

Filmski poklic – Režiser/ka

Filmski poklic – Scenarist/ka

Filmski poklic – Direktor/ica fotografije

Filmski poklic – Montažer/ka

Filmski poklic – Oblikovalec / Oblikovalka zvoka

Filmski poklic – Animator/ka

Filmski poklic – Filmski igralec / igralka

Filmski poklic – Producent/ka

Filmski poklic – Asistent/ka režiser/ka

Filmski poklic – Skladatelj/ica filmske glasbe

Filmski poklic – Kolorist/ka

Podcast Društva slovenskih režiserjev in režiserk. O filmu, aktualnem dogajanju v zvezi s filmom in vseh drugih filmskih tematikah govorijo slovenski režiserji in gostje.


Podcast nastaja s podporo Slovenskega filmskega centra, javne agencije RS.

Filmarija #078: Pritisk daljinca: Uredništvo otroških in mladinskih oddaj RTV Slovenija

Verjetno se mnogi med nami s posebno nostalgijo spominjamo nedeljskih juter, ki so poleg dišečih palačink ob zajtrku servirala tudi najljubši otroški program Živ žav. A časi spremljanja linearne televizije so v kontekstu novih načinov gledanja skorajda minili. Vsebine, ki jih pripravlja Uredništvo otroškega in mladinskega programa RTV Slovenija, se tako trudijo stopati v korak s časom, vedno z mislijo na kakovostno vsebino, ki svoje občinstvo izobražuje, obvešča in seveda – zabava. Kaj pomeni kakovostna televizijska vsebina za otroke in mlade, kako se spreminjajo gledalske navade in kaj pomeni dober skeč bomo izvedeli v pogovoru z Martino Peštaj, urednico Uredništva otroškega in mladinskega programa RTV Slovenija, Meto Ornik, dolgoletno sodelavko RTV Slovenija, voditeljico in novinarko, trenutno pa urednico posameznih oddaj, kot sta Krompir in Osvežilna fronta, ter Urško Mlakar, dolgoletno sodelavko uredništva, trenutno pa scenaristko pri oddaji Osvežilna fronta. Voditeljica: Anja Banko Produkcija: Društvo slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI Sofinancer: Slovenski filmski center (SFC)

Filmarija #077: Pritisk daljinca: televizijska režija z Aljažem Bastičem

Aljaž Bastič je televizijski režiser in asistent za področje televizijske režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, ter velik ljubitelj glasbe. Na televiziji soustvarja najrazličnejše oddaje – od olimpijskega studia in Tarče, prek dokumentarnih feljtonov, do mladinskih oddaj, posebno afiniteto pa ima do režije glasbenih oddaj in koncetov klasične glasbe. Z njim smo se pogovarjali o razlikah med filmsko in televizijsko režijo in predvsem o tem, kaj vse zajema, ter kako poteka delo televizijskega režiserja. V pogovoru se dotaknemo tudi glasbene produkcije na RTV, vloge glasbe na TV, ter specifik prenašanja koncertov in ustvarjanja glasbenih televizijskih oddaj. Voditeljica: Ana Šturm Montaža: Kristian Božak Kavčič Produkcija: Društvo slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI Sofinancer: Slovenski filmski center (SFC)

Filmarija #076: Pritisk daljinca: glasba in glasbeno oblikovanje

Glasba je neobhoden del večine radijske in televizijske produkcije, od dokumentaristike, igranih filmov in radijskih iger do serij in poročil, a o njenem nastajanju velikokrat vemo zelo malo. Z glasbeno oblikovalko in dramaturginjo Darjo Hlavka Godina in skladateljem Tomažem O. Rousom se bomo pogovarjali o skladanju glasbe in glasbenem oblikovanju; prek vpogleda v njuno delo se bomo dotaknili samega ustvarjalnega procesa, komunikacije, ki je potrebna za nastajanje radijskih iger in televizijskih serij, avtorskih pravic, glasbenih knjižnic in seveda tehnoloških sprememb ter njihovega vpliva na glasbo in zvok na radiu in televiziji. Voditelj: Peter Žargi Montaža: Kristian Božak Kavčič Produkcija: Društvo slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI Sofinancer: Slovenski filmski center

Filmarija #075: Pritisk daljinca: Kino RTV

Dve izmed najprepoznavnejših znamk Radiotelevizije Slovenija sta skrbno kuriran program tujih filmov in redno, poglobljeno pokrivanje filmskih vsebin. Ne enega ne drugega si ni mogoče predstavljati brez natančnega uredniškega dela, ki je za občinstvo v veliki meri neoprijemljivo, velikokrat pa tudi podcenjeno. Da nas uvedeta v čare in zagate uredniškega dela na javni radioteleviziji, smo na pogovor povabili urednico kinotečnega programa na Televiziji Slovenija Ivano Novak in Teso Drev Juh, urednico najstarejše filmske oddaje pri nas Gremo v kino, ki jo lahko že od leta 1946 poslušate na Radiu Slovenija - od njegove ustanovitve naprej na tretjem programu ARS. Voditelj: Žiga Brdnik Montaža: Kristian Božak Kavčič Produkcija: Društvo slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI Sofinancer: Slovenski filmski center

Filmarija #074: Vse po planu

Posnetek prvega večera sekcije DSR Asistenti režiserji v sodelovanju z AGRFT. S predsednico sekcije Urško Kos, Ireno Gatej in Vladom Bulajićem se je o poklicu asistenta režiserja pogovarjal Juš Premrov.

Filmarija #073: Marko Šantić

Pogovor Veronike Zakonjšek z režiserjem filma Zbudi me Markom Šantićem.

Filmarija #072: Uporabne aplikacije za filmarje

Pogovor o orodjih, ki filmarjem pomagajo v predprodukciji in produkciji. Pogovor vodi Urša Menart, gosta Juš Premrov in Luka Marčetić.

Filmarija #071: Najboljši filmi leta 2023

Iza Strehar, Lea Kukovičič, Tosja Flaker Berce in moderator Luka Marčetić govorijo o svojih najljubših filmih leta 2023.

Filmarija #070: Fountain

Kaj je Fountain in zakaj je to najbolj pomembno scenaristično orodje? Fountain predstavita Juš Premrov in Luka Marčetić.

Filmarija #069: O filmu in ekologiji v novem KINU!

O novi ediciji KINA! (51), posvečeni filmu in ekologiji, so se pogovarjali Maja Krajnc, Oskar Ban Brejc, Veronika Šoster in Robert Kuret. Zmontiral: Tadej Sinkovič.

Filmarija #068: O etiki pri dokumentarnem filmu

Petra Seliškar, Maja Prettner, Damjan Kozole, Boris Petković in Amir Muratović. Pet režiserjev, ki so se z dokumentarci predstavili na 26. festivalu slovenskega filma v Portorožu. Pogovarjali so se o intimi v dokumentarnih filmih, zaupanju protagonistov, odgovornosti režiserja, o etiki. In da nekatere zgodbe moramo povedati, pa čeprav nam za film nihče ni obljubil niti centa.

Filmarija #067: Strateški načrt za razvoj AV industrije

O strateškem načrtu za razvoj AV industrije v RS do leta 2030, ki ga je pripravila ZDSFU, govorijo Klemen Dvornik, Matevž Luzar, Kolja Saksida in Petra Vidmar. Pogovor moderira Urša Menart.

Filmarija #066: “Kino Paradiž”: Direktorici kinematografov

Kako se je izkušnja, prostor in identiteta kina spreminjala skozi leta? V zadnji poletni epizodi smo k pogovoru povabili direktorico Mestnega kina Kinodvor, Metko Dariš in direktorico Slovenske kinoteke, Ženjo Leiler Kos. Z njima se je pogovarjala filmska kritičarka Anja Banko. Serija štirih pogovorov "Kino Paradiž" je nastala kot skupen projekt Društva slovenskih filmskih publicistov in publicistk FIPRESCI, revije Ekran in Društva slovenskih režiserjev in režiserk (DSR).

Filmarija #065: “Kino Paradiž”: Od vstopnice do sedeža

Kdo so ljudje, ki delajo kino oziroma v kinu? Kako se oblikuje kinospored, kako poteka filmska projekcija, kdo vam na blagajni rezervira vstopnice? Kakšne so zgodbe ljudi, ki delajo v kinu? Kako se kina nekoč in danes spominjajo zvesti obiskovalci? K pogovoru smo povabili pogosto spregledan segment soustvarjalcev naše kino izkušnje: blagajničarko Mestnega kina. Kinodvor Mojco Pagon, blagajnika Slovenske kinoteke Omarja Ait Si Mohameda in eno najzvestejših obiskovalk kina pri nas, Majdo Kne. Serija štirih pogovorov "Kino Paradiž" je nastala kot skupen projekt Društva slovenskih filmskih publicistov in publicistk FIPRESCI, revije Ekran in Društva slovenskih režiserjev in režiserk (DSR).

Filmarija #064: “Kino Paradiž”: Kinooperaterji

Tokrat smo k dialogu smo povabili glavne akterje, ki iz ozadja ustvarjajo našo kino izkušnjo: kinooperaterje Marka Makuca (Maki 'ma Kino), Marka Turkuša (Slovenska kinoteka) in Klaro Šulek (Lutkovno gledališče Maribor, Letni kino Minoriti), pogovor je moderiral filmski kritik Žiga Brdnik. Serija štirih pogovorov "Kino Paradiž" je nastala kot skupen projekt Društva slovenskih filmskih publicistov in publicistk FIPRESCI, revije Ekran in Društva slovenskih režiserjev in režiserk (DSR).

Filmarija #063: “Kino Paradiž”: Kuratorji filmskih programov

Leto 2023 je leto kina. Leto okroglih obletnic ključnih filmskih prostorov pri nas – 100. obletnice prve dvorane v mestu, izgrajene z namembnostjo kina, Mestnega kina Kinodvor in 60. obletnice dvorane, v kateri danes domuje Slovenska kinoteka. To simbolno pomembno leto za filmsko kulturo smo tako prepoznali kot dobro priložnost za razmislek o pomembnosti obstoja kinematografskih prostorov ter odpiranja vprašanj o nevralgičnih točkah kino izkušnje ter potencialih njene prihodnosti. Posebna poletna serija podkastov, zbrana pod imenom “Kino Paradiž”, se bo tako ukvarjala z vprašanjem novih načinov gledanja, prepletom kritike in kuratorstva oz. oblikovanja filmskega programa, redefinicijo kinematografov skozi minulo stoletje in vpetostjo ter vplivom tehnoloških sprememb na izkušnjo kina. Tokrat smo k dialogu smo povabili glavne akterje, ki ustvarjajo našo kino izkušnjo in vzdržujejo visoko raven kino kulture pri nas: kuratorje filmskih in festivalskih programov, Mašo Peče (Festival Kurja polt, Kinosloga. Retrosex), Varjo Močnik (Kino Otok, Slovenska kinoteka) in Matevža Jermana (FeKK), pogovor je moderiral Oskar Ban Brejc. Serija štirih pogovorov "Kino Paradiž" je nastala kot skupen projekt Društva slovenskih filmskih publicistov in publicistk FIPRESCI, revije Ekran in Društva slovenskih režiserjev in režiserk (DSR).

Mednarodni znanstveni simpozij “Film, radio in televizija med pandemijo” (4/4)

Simpozij AGRFT 2022 - 2. predavanje - prof. dr. Sandra Bašić Hrvatin Mednarodni znanstveni simpozij Film, radio in televizija med pandemijo je pod drobnogled postavil vpliv pandemije na medije, ki so jih v 21. stoletju že precej zasenčili novi mediji, globalna zdravstvena kriza pa je te karte znova premešala. Kinodvorane so za dalj časa zaprle svoja vrata, filmi pa so prek pretočnih platform zapolnili čas, ki smo ga preživljali v karanteni. Televizija in radio sta stopila v ospredje s svojo ažurnostjo in v nekaterih segmentih populacije še vedno precej večjo dostopnostjo od spletnih medijev, kar jima je povrnilo družbeno vlogo, kakršne že dolgo nista imela.

Mednarodni znanstveni simpozij “Film, radio in televizija med pandemijo” (3/4)

Simpozij AGRFT 2022 - 2. panel - Film - prof. dr. Darko Štrajn, doc. dr. Maja Krajnc Mednarodni znanstveni simpozij Film, radio in televizija med pandemijo je pod drobnogled postavil vpliv pandemije na medije, ki so jih v 21. stoletju že precej zasenčili novi mediji, globalna zdravstvena kriza pa je te karte znova premešala. Kinodvorane so za dalj časa zaprle svoja vrata, filmi pa so prek pretočnih platform zapolnili čas, ki smo ga preživljali v karanteni. Televizija in radio sta stopila v ospredje s svojo ažurnostjo in v nekaterih segmentih populacije še vedno precej večjo dostopnostjo od spletnih medijev, kar jima je povrnilo družbeno vlogo, kakršne že dolgo nista imela.

Mednarodni znanstveni simpozij “Film, radio in televizija med pandemijo” (2/4)

Simpozij AGRFT 2022 - 1. predavanje - prof. dr. Slavko Splichal Mednarodni znanstveni simpozij Film, radio in televizija med pandemijo je pod drobnogled postavil vpliv pandemije na medije, ki so jih v 21. stoletju že precej zasenčili novi mediji, globalna zdravstvena kriza pa je te karte znova premešala. Kinodvorane so za dalj časa zaprle svoja vrata, filmi pa so prek pretočnih platform zapolnili čas, ki smo ga preživljali v karanteni. Televizija in radio sta stopila v ospredje s svojo ažurnostjo in v nekaterih segmentih populacije še vedno precej večjo dostopnostjo od spletnih medijev, kar jima je povrnilo družbeno vlogo, kakršne že dolgo nista imela.

Mednarodni znanstveni simpozij “Film, radio in televizija med pandemijo” (1/4)

Simpozij AGRFT 2022 - 1. panel - Televizija - izr. prof. dr. Melita Zajc, doc. dr. Polona Petek, doc. dr. Jana Jedličková. Objavljamo posnetek (v štirih delih) mednarodnega znanstvenega simpozija Film, radio in televizija med pandemijo, ki ga je 21. in 22. 9. 2022 izvedla AGRFT (vodja simpozija doc. dr. Polona Petek). Mednarodni znanstveni simpozij Film, radio in televizija med pandemijo je pod drobnogled postavil vpliv pandemije na medije, ki so jih v 21. stoletju že precej zasenčili novi mediji, globalna zdravstvena kriza pa je te karte znova premešala. Kinodvorane so za dalj časa zaprle svoja vrata, filmi pa so prek pretočnih platform zapolnili čas, ki smo ga preživljali v karanteni. Televizija in radio sta stopila v ospredje s svojo ažurnostjo in v nekaterih segmentih populacije še vedno precej večjo dostopnostjo od spletnih medijev, kar jima je povrnilo družbeno vlogo, kakršne že dolgo nista imela.

Filmarija #062: Umetna inteligenca pri filmu

Luka Marčetić se z Jušem Premrovom in Matevžem Luzarjem pogovarja o umetni inteligenci in njegovi trenutni in bodoči vlogi pri filmu.

Filmarija #061: Stavka ameriških scenaristov

Kdo stavka v Hollywoodu in zakaj? Kakšen vpliv bi to lahko imelo na nas? Urša Menart se z Miho Hočevarjem in Matevžem Luzarjem pogovarja o stavki, ki jo je 2. 5. letos začel Writers’ Guild of America.

Filmarija #060: Film, ki bi ga moral videti vsak Slovenec

Leta 1818 je bilo koroških Slovencev 137.000, leta 1910 66.000, danes jih je 13.000. Dokumentarni film Andrine Mračnikar Verschwinden/Izginjanje se osredotoča na zadnjih sto let asimilacijskih pritiskov na slovensko skupnost ter skozi osebno in širše zgodovinske procese izrisujočo pripoved odpira vprašanje, kakšna usoda čaka naše zamejske rojake. O večkrat nagrajenem filmu, ki je nastal v produkciji avstrijskega Soleil Filma ter koprodukciji domače produkcijske hiše Vertigo, se je z Andrino Mračnikar pogovarjal Miran Zupanič.

Filmarija #059: Od papirja do junaka

Tokratna epizoda je posvečena scenaristiki, natančneje odnosu med scenaristom in igralcem. Kako se lik razvija s scenarističnega in kako z igralskega gledišča? S kakšnimi dilemami se srečuje scenaristka ali scenarist pri pisanju vloge za določen lik in s kakšnimi igralka ali igralec, ki vlogo oblikuje? Je igralska vloga kreacija ali interpretacija? O teh in drugih temah so v sproščenem pogovoru razpravljali povezovalec večera, scenarist, režiser in igralec Metod Pevec, igralca Mojca Fatur in Jurij Drevenšek ter scenarista in režiserja Urša Menart in Miha Hočevar ‒ ki imata oba izkušnje tudi z nastopom pred kamero (posneto na dogodku v živo 17. 4. 2023).

Filmarija #058: Jezdeca z Dominikom Mencejem

Luka Marčetić v pogovoru z Dominikom Mencejem, režiserjem novega slovenskega filma Jezdeca, ki kinematografsko pot začenja 6. 4. 2023. Pogovor teče o filmskih špicah, postprodukciji, gverili, pripravah, procesu montaže in, seveda, o filmu Jezdeca.

Filmarija #057: Balada o faliranem scenaristu

Matjaž Juren Zaza je človek mnogih zgodb, ki je poskušal postati scenarist. Zakaj to nikoli ni postal? Luka Marčetić se je iskreno pogovarjal s kolegom, bivšim študentom scenaristike na AGRFT-ju, o tem, čez koliko psiholoških preprek so nekateri ljudje pripravljeni iti, samo zato, da jim ne bi bilo treba napisati scenarija.

Filmarija #056: Pogovor z Emo Kugler

Za 8. marec, mednarodni dan žena, smo k pogovoru povabili multidisciplinarno umetnico in letošnjo Prešernovo nagrajenko, režiserko, scenaristko, montažerko, scenografko, kostumografko, producentko, … Emo Kugler. Govorili smo o spregledanosti umetnic, o njenem nikoli končanem boju za delovne prostore, vlogi igralcev in prostora v njenem bogatem filmskem opusu, delovnem procesu ter ljubezni do glasbe in montaže. Pa tudi o tem, ali res snema eksperimentalne filme in ali se kdaj znajde pred ustvarjalno krizo. Z njo se je pogovarjala filmska kritičarka Veronika Zakonjšek.

Filmarija #055: Kritika in kritiki

Iskren pogovor s tremi kritiki mlajše generacije o dobrih in slabih plateh slovenskega filmskega prostora ter o odnosu med kritiki in ustvarjalci. S kritiki Anjo Banko, Žigo Brdnikom in Ano Šturm se je pogovarjala Urša Menart.

Filmarija #054: Najboljši filmi leta 2022

Matevž Jerman, Metod Pevec, Petra Seliškar in moderatorka Urša Menart govorijo o svojih najljubših filmih lanskega leta.

Filmarija #053: Najboljši filmi vseh časov

Matjaž Ivanišin, Matevž Luzar, Luka Marčetić in moderatorka Urša Menart debatirajo o najboljših filmih vseh časov in o filmih, ki so jih zaznamovali.

Filmarija #052: Saša Eržen: Filmi za otroke, filmi za praznike in Kapa

Režiser Luka Marčetić v pogovoru s Sašo Eržen, scenaristko prvega slovenskega otroškega božičnega filma Kapa, o delu na vsebinah za otroke, ali je Die Hard božični film, in seveda o nastajanju samega filma Kapa.

Filmarija #051: Moja Vesna

Pogovor s Saro Kern, režiserko celovečernega filma Moja Vesna in dobitnico Vesne za najboljšo režijo. Med drugim o njenem načinu dela, snemanju z otroki, produkcijo filma med epidemijo in delu med Slovenijo in Avstralijo.

Filmarija #050: Dosje FSF, pogovor z direktorjem festivala

O zakulisju in pripravi tega zahtevnega projekta, o plusih, minusih ter izzivih za prihodnost sta se pogovarjala direktor festivala, režiser Bojan Labovič, in režiser Miha Hočevar.

Filmarija #049: Sarajevo Safari Mirana Zupaniča

Pretresljiv dokumentarec režiserja Mirana Zupaniča Sarajevo Safari odpira temo ’lovskega turizma’ v obleganem Sarajevu. Premožni Zahodnjaki so plačevali, da so z ostrostrelskih položajev pobijali ljudi.

Filmarija #048: Poletna filmarija s Katjo Lenarčič

Urednica revije Ekran Ana Šturm je pred mikrofon povabila producentko Katjo Lenarčič, s katero sta se pogovarjali o njeni producentski poti. Kako se je znašla v vlogi producentke? Kakšne so njene izkušnje preteklih in obeti prihodnjih projektov? Kako ostaja v stiku s svojo stroko? Kakšne filme bi si želela delati v prihodnosti?

Filmarija #047: Orkester gre na pot

Pred mikrofone smo povabili ustvarjalce filma Orkester: scenarista in režiserja Matevža Luzarja, producentko Petro Vidmar, scenografko Katjo Šoltes in direktorja fotografije Simona Tanška.

Filmarija #046: Poletna Filmarija z Anjo Novak in Živo Selan

V tokratni poletni epizodi Filmarije je kritičarka Veronika Zakonjšek pred mikrofon povabila igralki Anjo Novak in Živo Selan, ki sta o trenutnem stanju ustvarjanja na področju filma spregovorili z igralske perspektive.

Filmarija #045: Poletna Filmarija s Kuklo

V tokratni poletni epizodi Filmarije se je kritičarka Anja Banko pogovarjala s scenaristko in režiserko Kuklo, ki je na scenaristični rezidenci Cinéfondation La Résidence du festival de Cannes v preteklih štirih mesecih razvijala svoj celovečerni prvenec Fantasy.

Filmarija #044: Poletna Filmarija z Urško Djukić

Novinar in filmski kritik Žiga Brdnik se v poletni epizodi Filmarije pogovarja s scenaristko in režiserko Urško Djukić, ki je na scenaristični rezidenci Cinéfondation La Résidence du festival de Cannes 2019/20 razvijala svoj celovečerni prvenec z naslovom Little Trouble Girls.

Filmarija #043: Poletni vrtiljak

V zaključni epizodi druge sezone Filmarije se sprehodimo po filmskem dogajanju, ki se nam obeta v prihajajočih dveh mesecih. Filmski kritičarki Veroniki Zakonjšek se pred mikrofonom pridružujejo sogovorniki, ki na različne načine soustvarjajo poletno filmsko sceno.

Filmarija #042: Dokumentarnica in razvoj dokumentarnega filma

Pogovor o razvoju kreativnih dokumentarnih filmov z dokumentaristi in mentorji delavnice Dokumentarnica Petro Seliškar, Rokom Bičkom in Matjažem Ivanišinom. Moderira Urša Menart.

Filmarija #041: Predprodukcija Poslednjega heroja

Pogovor o predprodukciji celovečernega filma Poslednji heroj z režiserjem in koscenaristom Žigo Vircem in direktorjem fotografije Fabrisom Šulinom.

Filmarija #040: Kaj + Ester za vedno

Vpogled v postprodukcijski proces serije v nastajanju Kaj + Ester za vedno. Gosta montažerka serije Špela Murenc in režiser in koscenarist Tosja Flaker Berce, pogovor moderira režiser Luka Marčetić.

Filmarija #039: Pogovor s Koljo Saksida, avtorjem animiranih filmov

Pred mikrofon smo povabili interdisciplinarnega filmskega umetnika, pedagoga, producenta in avtorja animiranih filmov Koljo Saksida, ki je spregovoril o svojih igralskih začetkih, ustvarjanju serije Koyaa, pedagoških pristopih in produkcijski hiši ZVVIKS.

Filmarija #038: Pogovori o distribuciji (2. del)

Druga epizoda o filmski distribuciji v Sloveniji, kjer o tem uvodoma spregovorita producenta Petra Vidmar (Gustav film) in Danijel Hočevar (Vertigo Ljubljana). Distribucijo v praksi predstavi ekipa Cenexa/Fivie. Dobrodošli v slovenskih kinih, saj – kot epizodo zaključi Metka Dariš, direktorica Kinodvora –, »Kino je za ljudi.«

Filmarija #037: Pogovori o distribuciji (1. del)

O distribuciji govorijo producenta Petra Vidmar in Danijel Hočevar, organizator dogodkov Rene Puhar in direktorica Kinodvora Metka Dariš. Pogovor usmerja producentka Zala Opara.

Filmarija #036: Pogovor z igralko Niko Rozman

Pogovor o slovenskih avdicijah, postopku pridobivanja in principih dela v tujini, gradnji ženskega lika v žanrskih serijah in filmih, sinhronizaciji, glasovni interpretaciji ter o igralskem delu na svobodi.

Filmarija #035: Kino Akademija

DSR in AGRFT sta praznik slovenske kulture obeležila s projekcijo šestih kratkih filmov, prejemnikov vesne na FSF. To je bilo hkrati tudi uradno odprtje nove kinodvorane v Ljubljani, Kina Akademija. Po predvajanju filmov je sledil pogovor, ki ga je povezoval režiser Matjaž Ivanišin.

Filmarija #034: Pogovorni jezik v slovenskem filmu

Gostitelj oddaje Metod Pevec je pred mikrofon povabil goste, ki se poklicno nekoliko več ukvarjajo z govorjenim jezikom. To so profesorica na AGRFT dr. Katja Podbevšek, docent na AGRFT Branko Jordan ter jezikoslovec in znanstveni sodelavec ZRC SAZU dr. Boris Kern.

Filmarija #033: Pogovor z montažerjem Maticem Drakulićem

Matic Drakulić je spregovoril o pomenu montaže v observacijskih dokumentarcih, svojem sodelovanju z Matjažem Ivanišinom, izzivih montaže pri filmih Inventura in Jezdeca ter pomenu intuicije v svojem poklicu.

Filmarija #032: Najboljši filmi leta 2021

O najboljših filmih leta 2021 se pogovarjajo režiserke in režiserji Urška Djukić, Damjan Kozole, Žiga Virc in moderatorka Urša Menart.

Filmarija #031: Od študenta režije do režiserja

Iskren pogovor z režiserji mlajše generacije o prehodu iz študija režije v profesionalni filmski svet, o izzivih celovečernega prvenca in o obetih za prihodnost.

Filmarija #030: Pogovor s scenaristko Izo Strehar

Dramaturginja in scenaristka Iza Strehar je spregovorila o študiju scenaristike, pogojih in izzivih dela, svojih inspiracijah, delovnih navadah, odnosu do komedije in njeni že danes izjemni in žanrsko raznoliki filmografiji, ki obsega vse od televizijskih serij, muzikalov, igranih filmov in dokumentarcev.

Filmarija #029: Pogovor z Draganom Bjelogrlićem

Pogovor s srbskim režiserjem, scenaristom, producentom in igralcem Draganom Bjelogrlićem, ki je nastal na 1. igralskem filmskem festivalu Kranj - KRAFFT.

Filmarija #028: Slovenski novi val na LIFFEu

Kritičarka Tina Poglajen je tokrat pozornost namenila slovenskim filmom, predvajanim na letošnjem LIFFEu - v program se jih je uvrstilo kar deset.

Filmarija #027: Razglednice iz Portoroža

Na nedavno zaključenem 24. festivalu slovenskega filma v Portorožu se je režiser Miran Zupanič zapletel v pogovor o slovenskem filmu s številnimi udeleženci festivala.

Filmarija #026: Pogovor s Simonom Tanškom, direktorjem fotografije

Veronika Zakonjšek se pogovarja s Simonom Tanškom o njegovih ustvarjalnih začetkih na praški FAMU, sodelovanju pri celovečernih filmih, pogojih snemanja v času pandemije in poučevanju filmske fotografije na AGRFT.

Filmarija #025: Scenaristove navade in orodja

Luka Marčetić in Matevž Luzar se pogovarjata o svojih o navadah pred in med pisanjem scenarijev pri samostojnem delu in pri delu v ekipi.

Filmarija #024: Filmska priporočila, ki niso filmi

Urša priporoča vsebine, ki živijo na internetu in so povezane s filmom. Luka čaka na učinke AstraZenece.

Filmarija #023: Hollywood v Sloveniji

V drugem delu epizode o tujih produkcijah v Sloveniji sta gosta Miha Černec, filmski producent slovenske produkcijske hiše Staragara ter Katja Šoltes, prva Slovenka, ki je bila glavna scenografinja pri celovečernem filmskem projektu tuje produkcije, posnete v Sloveniji – gre za Sonyjev film Infinite Storm.

Filmarija #022: Bollywood v Evropi

ZRC SAZU že od marca 2019 sodeluje pri mednarodni raziskavi z naslovom Indijska filmska industrija kot gonilo novih družbeno-gospodarskih povezav med Indijo in Evropo, na kratko FilmInd. Projektni vodja dr. Jani Kozina bo podrobneje predstavil raziskavo in ponudil nekaj predlogov izboljšav promocije Slovenije na mednarodnem trgu.

Filmarija #021: Od režije do scenografije

Tokratna tema je ustvarjalno sodelovanje med režiserjem, scenografom in direktorjem fotografije. Pogovor povezuje režiserka in scenaristka Sonja Prosenc, njeni sogovorniki so scenografinja Katja Šoltes, režiser, scenarist in scenograf Miha Knific ter direktorja fotografije Simon Tanšek in Mitja Ličen.

Filmarija #020: Stanje duha ali Jugoizkušnje

V prvi polovici epizode Stanje duha ali Jugoizkušnje se režiser in scenarist Metod Pevec in producentka Petra Vidmar pogovarjata s producentoma iz Makedonije in Hrvaške o položaju AV- industrije v času epidemije.

Filmarija #019: Videospot

Večina slovenskih režiserjev dela pri filmih, reklamah in serijah. Kako pa je kaj z videospoti, ki so dejansko najbolj gledana AV dela na svetu? Moderator Luka Marčetič se je poglobil v pogovor o ustvarjanju le-teh z režiserjema Katarino Rešek in Matevžem Jermanom.

Filmarija #018: Pogovor z Darkom Sinkom

Pogovor z režiserjem in scenaristom Darkom Sinkom o njegovih filmskih delih, udeleževanju na scenarističnih delavnicah, prehajanju med dokumentarno in igrano formo, ustvarjalnih navdihih in novi realnosti filmske industrije.

Filmarija #017: Kako sodelovati z režiserjem in ostati normalen?

Včasih sta scenarist in režiser združena v eni osebi, drugič je v proces vpetih celo več posameznikov, kar omogoča širši (v)pogled, obenem pa povečuje število vizij … Pogovor o prednostih in pomanjkljivostih eno- ali večosebnega sodelovanja.

Filmarija #016: Jelena Maksimović, montažerka

Pogovor s srbsko montažerko mlajše generacije Jeleno Maksimović, ki je med drugim montirala tudi štiri slovenske filme, sicer pa je kot montažerka sodelovala z mnogimi mlajšimi režiserkami in režiserji svoje generacije.

Filmarija #015: (Anti)piracija

Tokratna tema pogovora je piratstvo. Moderator je režiser in scenarist Luka Marčetić, sogovorniki pa Peter Kep (AIPA, k.o.), režiser in scenarist Miha Hočevar ter spletni urednik in podcaster Anže Tomić

Filmarija #014: Neodvisni celovečerni animirani film

Pogovor o neodvisnem celovečernem animiranem filmu, sogovornika mednarodno priznana animatorka Špela Čadež in programski direktor festivala Animateka Igor Prassel.

Filmarija #013: Bila sem garačica

Pogovor ob podelitvi častnega članstva Društva slovenskih režiserjev režiserki Mariji Šeme Baričevič.

Filmarija #012: Komedija ni hec!

Pogovor o žanru, o katerem mnogi zatrjujejo, da je najtežji izmed vseh – komediji. Boštjan Gorenc-Pižama, Luka Marčetić, Miha Hočevar in moderator Matevž Luzar o tem, katera je njihova najljubša slovenska komedija in katera je zanje najboljša komedija vseh časov.

Filmarija #011: BSF

Pogovor z Levom Predanom Kowarskim, ki je s svojo ekipo ustvaril Bazo slovenskih filmov. BSF je relevanten, ažuriran in podroben vir informacij o vseh slovenskih filmih, redno objavljajo novice na področju slovenskega filma in na ogled ponujajo slovenske filme.

Filmarija #010: Playing Man

Pogovor z nagrajencem Prešernovega sklada Matjažem Ivanišinom o njegovem ustvarjanju.

Filmarija #009: Splav Meduze

Karpo Godina v pogovoru z Varjo Močnik.

Filmarija #008: V živo z Vibe

Producentka Zala Opara v pogovoru s člani ekipe filma Zbudi me režiserja Marka Šantića (produkcija Vertigo) in filma Kapa režiserja Slobodana Maksimovića (produkcija Senca studio) spregovori o zadnjih dneh aktivne predprodukcije njihovih celovečernih filmov.

Filmarija #007: Režiserji in igralci v dialogu

Režiserka Urša Menart in igralka Nika Rozman sta naravnost povedali vse, kar v procesu nastajanja filma pogosto ostane neizrečeno.

Filmarija #006: Najboljši filmi najslabšega leta

Izbor najboljših filmov leta 2020: pet režiserjev izbere svojih pet najboljših filmov. 
Moderatorka Urša Menart, gostje Luka Marčetić, Špela Čadež, Sabina Đogić, Matevž Luzar.

Filmarija #005: Idealist ali Gledalci imajo vedno prav

Kako in koliko se filmski ustvarjalci pogovarjamo s svojim občinstvom, kakšen je ta dialog? Metod Pevec je na pogovor povabil Lidijo Gindiciosi, eno tistih filmskih gledalk, ki si v času Liffe-a vzame dopust in pogleda tudi vse slovenske filme.

Filmarija #004: Gremo mi po svoje

Vsi gostje epizode so sodelovali pri filmu Gremo mi po svoje kot igralci. Izvedeli boste, kako je do tega prišlo, kako je vse skupaj potekalo pred, med in po snemanju, kako je to vplivalo na njihovo življenje in kaj počnejo danes.

Filmarija #003: Dekleta ne jočejo

Kakšen dostop imajo režiserke do možnosti ustvarjanja, kdo in kako ustvarja ženske like, je film ogledalo družbe ali jo sooblikuje? Je pomembno, kdo oblikuje podobo ženske in drugih likov v filmu, ki izhajajo iz marginaliziranih ali diskriminiranih skupin?

Filmarija #002: Na svoji zemlji

Pogovor o več kot sedemdesetletnem prizadevanju Akademije za gledališče, radio, film in televizijo za ustrezne prostorske in tehnične pogoje, o selitvi v novo stavbo na Aškerčevi ter o razvojnih izzivih, ki jih ta selitev prinaša.

Filmarija #001: Ne joči, Peter

V prvi epizodi podkasta Filmarija teče beseda o slovenskem filmu. Eni ga sovražijo. Drugi ga ljubijo. Včasih imamo občutek, da se vsi spoznamo na slovenski film in vemo, kakšen bi moral biti. V pilotni epizodi se bomo tudi dotaknili največje krize v slovenskem filmu, do katere je prišlo v 2020.